Monday, March 14, 2011

24weeks plus

hari ni g check-up kat Poliklinik Hijrah.. dengan Doc Mahzan.. sampai je kat kinik tu, memang lum ade customer.. so, cepat gak aku dpt turn.. masuk je doc tengok muke aku dengan 1 pandangan semacam.. doc: awak da berape minggu? aku: 24minggu.. doc: pucat betul muke awak ni? (terus je dia capai injection.. nak amek darah aku..ALAMAK!) doc: saye nak hantar darah awak pergi lab.. last HB awak check berape? aku: sebulan lepas bacaannye 11.3.. doc pun pump aku nye blood pressure 100/58.. rendah dia cakap..pastu doc siap compare 'kemerahan' telapak tangan dia berbanding 'kepucatan' telapak tangan aku.. patut la dah berape hari ni.. tengahari sampai ke petang aku mule pening and sakit kepala.. ade gak rase cam nak pitam.. tapi x kerap sangat.. doc pun scan, position baby masih lagi 'tranverse lie'.. melintang.. cik adik ni siap garu kepala lagi.. hihi.. doc bagi suh aku makan Ferocom (utk tambah darah, aku baru bercadang nak consume Iberet, kate bagus gak tu).. sebab akunye Iron Tablet yg KK bagi dah abes..wat mase ni 1x sehari.. kena tunggu result darah aku.. kalau teruk, kena 2x sehari la.. tapi xleh depend pada ubat ni je.. mcm2 lagi leh wat tambah darah.. telur, jambu batu, vitamin jgn tinggal.. cos senang segala zat tu nak serap..

untuk semua rawatan, consultation, blood test dan mcm2 lagi.. aku hanya di'charge' RM55..

tengok ni.. macam2 kan? next appointment aku 30/32 weeks..

mudah2an selamat kami berdua..AMIN!

No comments:

Post a Comment