Tuesday, March 15, 2011

kesan dari xtvt makan2

Hari ni routine check-up kt Klinik Desa.. Cam biase, aku gi bekpes dulu.. konpem lapar lau menunggu lelame kat kinik tu.. tambah2 lak 'ter'kena turn hari rabu.. MAKA memang berlama-lamaan lah aku kat situ.. dalam kepala aku ade few things yg aku agak risau..: 1. berat badan yang naik dengan jayanye 2. aku kerap pening kepala 3.darah aku cair naseb baik, di waktu menunggu tu aku tersaing-saing dgn ex-hosmate masa zaman bujang trang tang tang..dia pun gi check-up gak.. leh la jugak aku sembang2.. hehehe.. bertunggu tangga kat tangga klinik tu.. nurse pun panggil timbang.. 46.1kg (er.. naseb baik kurang 0.4kg dari scale kat umah aku) pam tekanan darah pun rendah.. 97/56.. HB aku lak.. 10.4 aduhai.. seminggu aku kehabisan iron tablet.. memang la turun.. last month 11.3.. bilik last sekali tu untuk check perut.. misi gune doppler... cam gambar kat bawah ni.. hehehe

oleh itu, aku dikehendaki datang 3 hari berturut-turut ke klinik untuk check tekanan darah.. next week lak, 2 hari sekali.. hehehe..

moral nye untuk aku : walaupun makan bagai rak banyak nye.. kena consider zat nye berape.. kena kurangkan makan yg goreng2, yg masin, lebihkan buah-buahan and sayur.. protein jangan lupe lak.. karbo pun xleh over sangat ok? memang la naik aje nanti berat aku ni.. kekekeke

No comments:

Post a Comment