Wednesday, April 13, 2011

darahku cair lagi dan lagi dan lagi

aku dan check-up lagi.. kat Klinik Desa Cahaya Baru.. kali ni aku request petang.. selalunye khamis pagi.. tapi Nurse U29 tu x bagi aku datang khamis, so aku nak Rabu petang..(dengan harapan dapat cepat balik tanpa tunggu lelame..) tengahari tu aku g lunch dengan en.somi, makan pun xleh bebanyak.. bukan pe.,kang timbang berkilo-kilo, baru la rase nyesal sebab kena minum air gula.. hehehe.. bile dah masuk trimester ketiga ni, kenaikan berat badan yang ideal hanya 500g/minggu.. kali ni, naik 1.5kg.. menjadikan total 48.5kg.. huhuhu.. dalam mase 7 bulan aku peknen dah naik 10kg.. aku penah terbace, kalau berat badan kita naik lebih dari 15kg dari sebelum peknen, potensi untuk kembali ke berat asal agak rendah.. tapi bagi aku, xpe la..naik pun naik la.. dulu pun aku ni kuruih bebenor.. kakaka... siap ade orang cakap x cantek cutting cam aku ni..flat screen merangkap slim river.. huwaaa... (xpe lah, ai redha je)

kurus kan? tengok la jari jemari aku ni..
HB aku lak 10.5 je bacaannye.. sebelum ni 10.0 .. rendah sesangat untuk sejarah HB aku.. tapi yang ni aku dah puas makan memacam.. orang pesan makan Obimin, Iron Tablet, kerang, jambu batu... ape lagi agaknye aku patut makan..? disebabkan HB aku rendah, aku kena datang check-up 2minggu sekali.. :( kire ok la tu.. aku sanggup je nak datang ngadap muke misi tu selalu.. member aku berat naik 2kg 2minggu sekali, HB lak 10.0.. dah kena amek sample najis.. aiyark..! x terbayang aku menadah 'tut' masuk dalam botol.. dah macam cerita ... dalam botol lak.. hohoho... nurse pun ade gtau, bile darah cair ni ade possibility nak bersalin awal.. mase aku peknen arwah pun darah cair gak.. tapi x terlalu awal aku bersalinkan dia.. 38minggu dah matang dah bb dalam kandungan kan? so, kepada diri aku, usahakanlah supaya HB ko kembali normal..at least 11.0.. supaya x diambil sample najis.. dan untuk kebaikan bersama..

No comments:

Post a Comment