Tuesday, April 26, 2011

Sejuk tapi panas

dah lame x ujan pepagi.. Soknye lau dapat tido... tapi sebab tengah kerja.. mane dapat nak lelap.. T.T pepagi ni, on je pc..network lak xde.. aku check network cable, elok je plugged in.. tanye kat colleague aku, diorang pun same.. pastu tanye kat Encik Pegawai yang dalam bilik server tu..
DIA WAT TAK TAU JE!

.. aku pun call ICT.. so, staff ICT datang dan nak inspect mane punce.. dia masuk je bilik server tu dan KETATKAN SAMBUNGAN CABLE.. dlm mase x sampai 10 saat.. Encik Pegawai, ape la masalah awak ni? aku leh je nak tengok cable tu sambung ke tak.. tapi disebabkan server tu ditempatkan dalam bilik ko, aku taknak la kaco.. tanye bebaik pun ko wat xtau.. ko bukannye Pegawai Kebudayaan ke ape2 pegawai yang xde kena mengena dengan sistem komputer/network ni.. ko Pegawai Perisian ok? takkan nak suruh staf yang ade setakat Sijil Kemahiran Level 3 ni nak merafak sembah kat ko semata2 nak suh ko tengokkan kabel.. yg watkan aku bengang tu bukannye ape.. staff yang datang check bukanlah staff Bumi.. non-bumi tau? dia x berkesah pun nak datang jejauh dari ofis dia.. ko yang sesame sebangsa dengan aku pun perangai cam .................? malas nak cakap bebanyak la.. belajar pandai2.. tapi jgn hanya pandai akademik je.. hidup ni jgn berkira sangat.. Moral untuk aku~ bawak je berukband gi ofis.. abes cerita.. ngadap orang camni leh wat aku dapat pahala banyak ke?

No comments:

Post a Comment