Tuesday, April 19, 2011

feveretku...

salah satu feveret aku sejak2 ngandung ni adelah:

tumbler aku ke ofis..barlinye aku x sempat nak makan sebab lupe bawak straw.. len kali la.. lik nanti leh makan lagi..khasiat barli ni pun bagus.. selain dari mengelakkan air kencing kotor, barli gak kaye dengan asid folic.. and salah satu milk booster untuk BF..

cakap pasal milk booster ni, ade orang yg serasi dengan barli..ade gak yang dengan Kopi Radix pun hasilnye mencurah2.. yang penting, mase nak BF, fikiran kena tenang sokmo.. ceh! cam terror kan? tapi aku rase barli dan juga kurma merah (aku minum F&N seasons longan merah dan kurma) ni serasi dgn aku.. Mudah2an berterusan la ke'sherashian'nye.. hihihi..

aku baru je nak try Red date yg Original punye.. baru beli aritu kat econsave.. kebetulan lak tertengok kat dlm bekas.. amik la ckit je dulu.. mlm ni aku try rebus..

cane nak rebusnye? memule, basuh la kurma tu.. pastu kurma dibelah2.. belah 4 pun okeh je.. pastu rebus.. xpyh tambah gula atau gula batu.. dah manis da pun..

2 comments:

  1. masa dlm pantang mmg selalu amalkan minum air barli utk tambahkan susu dan soya homemade pun bagus juga

    ReplyDelete
  2. barli dan soya tu memang serasi dengan akak ye? lau ayu soya, kurang sikit tekak ni.. hehehe.. tapi nanti nak cube lain kot.. eg: tempe atau tauhu..

    ReplyDelete