Thursday, February 10, 2011

HB dah okey..

alhamdulillah.. pagi2 aku dah bersiap nak pergi check-up..risau gak takut HB rendah lagi.. last check 10.1.. maka, gigih la aku selama 2minggu makan iron 2biji 2x sehari.. buah2an and air xleh tinggal.. lau x aku sembelit dek kesan iron tablet ni.. ape kesan2 hb rendah (11 ke bawah)? pada ibu -mudah pengsan -mengalami keguguran (nauzubillah) -mengalami kegagalan jantung pada baby -lahir premature @ x cukup bulan -berat baby yang lahir kurang dari 2.5kg dan banyak lagi.. aku lak yang takut nak taip kat sini.. so, aku timbang berat cuma naik 400g dalam 2minggu.. ala2 control makan je.. check HB pun da ok..11.3.. lega rase.. siap si JM Suhaila cakap tahniah kat aku.. hehe sbb kuat makan iron tablet.. next check-up 10.4.2011.. balik dari tu, aku terus g klinik Rabbi Syfina.. doc pun cam pelik aku dtg sbb xde appointment.. pagi tu x ramai orang kat klinik.. so lame la dia layan aku..(lau ramai pun lame gak doc ni layan) doc scan.. baby ok.. uri pun ok.. siap wat 'five' lagi.. hehe.. tapi kedudukan dia dah beralih pulak.. macam duduk kat perut.. doc kate ok ni.. Insya Allah nanti dia pusing lah.. yang pastinya tak boleh travel and renyah.. adoiyai.. cane la tu aku nanti.. en.somi pun sibuk gak nak tengok monitor tu.. hehe.. anak dia jugak kan? mesti la nak tengok jugak.. ade juga somi orang lain yg x masuk.. tah la .. terpulanglah.. pada kitorang time ni la kita dapat tengok dia kt dalam.. doc ni pun memang suke scan mommies.. macam2 da pengalaman dia penah citer kat aku.. cabaran kerja dia kan? balik dari kinik, aku terus layan.....

No comments:

Post a Comment