Thursday, February 17, 2011

tak suke tak ape..

Jikalau kau tak suka tak apa Tapi janganlah kau mengata Sudah menjadi adat di dunia Ada rupa dan berharta orang suka... antara lagu glamor kat skolah menengah dulu.. kengkawan yg pempuan ni siap buat buku lirik.. biase orang panggil buku lagu.. tebal,kulit keras lagi.. kalah buku nota.. nak2 lau dok asrama, boring2 hujung tu menyanyi ramai.. saje2.. best nye zaman sekolah.. 5 tahun aku dok hostel.. fly semata2 nak g beli sarapan best jgn citer ah.. tapi paling jauh g melaka... huhu bape ratus kali gaknye.. sebab makanan kt kantin hostel tu memang x sedap.. menu yang aku mesti beli kat warung depan sekolah tu : kue teow goreng dgn milo ais.. murah lagi time tu.. bawak rm2, x habes punye.. siap singgah gi kedai jajan lagi.. Dan aku dengan cemerlangnya fly tanpa kantoi.. kakakaka.. ilmu ghaib aku menjadi la tu namenye... hihihi... part g melaka ni aku nak citer sikit la.. naik bas g melaka dari tangkak.. semangat tol. padahal tak penahnye aku ni reti nak ke melaka.. jalan kat MP.. cuci mate je(duit bawak seploh ringgit je, x cukup nak sampai lik umah nanti).. rasenye muke cam aku ni x cukup kredit untuk orang kesian nak tolong anto lik asrama.. jauh beb melaka ngan tangkak.. bile time balik asrama je da maghrib.. alamak! guard malam mesti dah start shift.. camne ni..? konpem aku akan berdepan dgn guard dan jugak budak hostel yang g semayang jemaah kat surau sekolah.. tu je 1 laluan yang ade.. kebetulan pulak surau sgt dekat ngan toilet sekolah.. rupe2nye mlm tu kat asrama xde air langsung.. muahaha.. semua orang akan mandi, basuh baju and tunaikan 'hajat'.. agenda aku n kwn aku yang bernama ''tuuuuut" adalah.. purak2 mcm tunggu nak buang air kecik.. sebab ramai lagi yg dlm toilet yg pakai uniform lagi.. so, xde sape pun tanye aku dari mane.. cos nampak same je... banyak lagi undang2 hostel yang aku purak2 xtau and baru tahu... kikiki..

No comments:

Post a Comment